Noter Onaylı Tercüme

noter

Resmi makamlar için kullanılan belgelerdeki çevirilerde çeviriyi yapan tercümanın yeminli olması ve çeviri belgesinin noter tarafından onaylanması gerekmektedir. Noter onaylı çeviri belgesi, yeminli tercüman veya tercümanın bağlı olduğu tercüme ofisi tarafından imzalanıp kaşelenip, noter tarafından da imza ve mühür ile tasdik edilir. 

Yeminli tercümanın çeviri belgesini noterin imza ve mühür ile tasdik etmesi ilgili noterin o tercümanı tanıdığını ve tercümanın işinde uzman ve yetkili olduğunu belgeler. Tercüman ise çeviride oluşabilecek hataların sorumluluğunu kabul ettiğini beyan eder. 

Pasaport, aile cüzdanı, nüfus cüzdanı, mahkeme kararı, transkript ve diploma gibi her türlü belgede belgelerin verileceği makamlar tarafından resmi onay istenildiğinde noter onaylı tercüme yaptırılması gerekir. Bu işlemi yeminli ve noter onaylı olmayan tercümanlar kesinlikle yapamaz. Belgelerin özellikle yasalar önünde geçerlilik kazanması için İçişleri Bakanlığı’ndan noterlere verilmiş olan onay işleminin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Kurtuluş Çeviri ve Danışmanlık olarak Noter Onaylı Tercüme belgeleri için her türlü yetkinliğe sahibiz.